Manet esete Tizianóval és a reprodukciók

Vajon miért van az, hogy nagyon különböző korú képeket nem lehet egymás mellé tenni? Itt a legutóbbi példa: a velenceiek talán elirigyelték Geskó Judit Cézanne kiállításának sikerét, mert azt találták ki, hogy a kölcsönkérhető Manet-k mellé odateszik az itáliai előképeket, bebizonyítva, hogy spanyol hatás ide, modern élet oda, az alapot ők jelentik. Így tehát az Olympia mellett ott lóg a falon, illetve ott fekszik maga az Urbinói Vénusz. Az Olympiáról kortársai azt írták, olyan, mintha felmosóronggyal festették volna, mégis elhomályosítja a Tizianót, legalábbis élőben, amikor a felületük is látszik. A reprodukciók esetében meg pont fordítva van. Újabb ok, hogy élőben nézzük a képeket.manet- olympiaTiziano,_venere_di_urbino_01

Comments

comments

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.